MOTOR med f?rbr?nningsmotor

Teorin om den externa f?rbr?nningsmotorn

Historia motorer jag i. BC.e.

Renlighet motorer f?r land-och sj?transport har låg ljudnivå, låg toxicitet och f?rmåga att utt?mma de olika br?nslen.J?mf?rbar med motorns storlek och vikt. Alla dessa alternativ ger en m?jlighet att utmana f?rbr?nningsmotor.K?llan av v?rmeenergi kan du anv?nda en v?rmek?lla: solenergi, biobr?nslen, k?rnkraft, el och så vidare.

Utmaningen ligger bakom l?sningen ?r att skapa en v?rme-motor med ut?kad funktionalitet.N?mligen dels att skapa m?jlighet att driva motorn i v?rmepumpen, som i geng?ld bromsenergin och f?rvara den i en v?rme ackumulator f?r senare anv?ndning. F?r det andra, vilket skapar m?jligheten att starta motorn utan ett påtvingat s?tt, vilket kommer att ?verge startanordningen enheten och anordningar st?nga av motorn med kopplingen mekanism av den verkst?llande makten, liksom från motorn att arbeta på tomgång.Tredje ?r att skapa m?jlighet till rotation av motoraxeln i någon riktning, vilket kommer att ?verge enheten f?r?ndringar rotationsriktning.Tillsammans, ett f?rkastande av en del av transmissionsutrustning kommer att f?rb?ttra effektiviteten och minska material enheter servas motorn.

Strukturellt, motorn har fyra stora och fyra kompressionst?ndning cylinder.Cylindrarna ?r omv?xlande och parallellt runt axeln av arbetsmilj?n axelhastigheter motorn.Mekanismen f?r omst?llning av återgående r?relse sker i form av sneda brickor, som k?r axial-kolvs pumpen.F?rbr?nning sker i v?rmev?xlarkretsens kammaren. Att v?rme till arbetarklassen kroppen genom v?rme?verf?ring r?r.N?r komprimera arbetsmilj?skydd medellång sker tillbakadragandet av v?rme genom v?rme?verf?ring slang och kyla arbetar mediet i kylaren (radiatorer).Antal gas (de kan vara luft), en fånge i en arbetsgrupp volym motorn kontinuerligt och avl?gsnas. Arbetsgruppen kroppen ?r under stor press, storleksordningen 40-200 atm.

Utseendet på motorn:

Motorn ?r ungef?r samma storlek och vikt som en vanlig bensin-motor.

På grund av den f?reslagna motorn ?r:

H?g KP e. F?rmåga att få en h?g KP byn och d?rmed en stor ekonomi ?r en viktig del av motorn. Detta beror på att fullt ut utnyttja differentialtryck temperaturen och trycket i cykeln.Men f?r att f?rverkliga dessa m?jligheter måste ?vervinna betydande design och tekniska problem och svårigheter i valet av material f?r tillverkning av maskindelar.

Olika v?rmek?llor. Externa leveranser av v?rme som anv?nds i motorrummet, tillåta anv?ndning av olika v?rmek?llor, utan någon v?sentlig f?r?ndring motorn design.N?stan all f?rbr?nning av fossila br?nslen från fast till gas direkt kan anv?ndas i motorrummet. F?r att g?ra detta, f?rse motorn f?rbr?nningskammare med en regenerativ v?rmev?xlare f?r f?rv?rmning av luften avgift v?rmen i avgaserna.
I st?der med tung trafik som anv?nds i fordon har stora utsikter till motorn f?r att v?rma batteriet.
F?rdelen med att motorn ?r också att det kan anv?ndas i en m?ngd olika br?nslen, men ger också en m?jlighet att till?mpa olika typer av v?rmek?llor.Detta inneb?r att motorn inte ?r beroende av tillgången på atmosf?ren.Det kunde lika g?rna arbeta i ett trångt utrymme, som på ubåtar och på satelliter.

Effekterna på milj?n (giftighet, buller, vibrationer).Naturligtvis toxicitet motor (i traditionell bem?rkelse) ?r det m?jligt att tala endast n?r du anv?nder v?rmen från f?rbr?nning av br?nsle.
K?llor av giftiga ?mnen i produkter f?r f?rbr?nning och avdunstning av det från Matningssystem.Motorn fungerar på slutna kretslopp, så det ?r inte vevhuset och f?rbr?nningsprodukter h?rr?r från vevhuset inte avger giftiga ?mnen.
Avdunstning till atmosf?ren i motorn ?r mycket mindre ?n f?r bensin f?rbr?nningsmotorer samt br?nslesystem av sluten typ.Praktiskt taget den enda k?llan till giftiga ?mnen - produkter av f?rbr?nning av atmosf?ren från f?rbr?nningskammaren.
De viktigaste giftiga ?mnen i produkter f?r f?rbr?nning av dessa br?nslen ?r kolmonoxid CO, of?rbr?nda kolv?ten C x H y, NOx, kv?veoxider, aldehyder, sot, svavel-oxider (med hj?lp av svavel br?nslen), bly (f?r blyad bensin).
Uppskattning toxiciteten hos motorn om f?rdelning av kolmonoxid, kolv?ten, kv?veoxider, samt r?kt?thet. F?rdelningen av tillg?ngliga eller påf?rs lagstadgade begr?nsningar.Giftiga produkter av ofullst?ndig f?rbr?nning (CO och C x H y) ?r en f?ljd av syrebrist under f?rbr?nning (vid små allm?nna eller lokala priser på ?verskottsmarginalen luft).
Sot i avgaserna ?r den som visas i de fall n?r termisk nedbrytning av kolv?ten (sprickbildning) vid h?g temperatur och syrebrist.Kameror f?rbr?nningsmotor liknar f?rbr?nningskammaren av gasturbiner och ångmaskiner. Processen med att br?nna dem står stilla. Under sådana omst?ndigheter kan ge tillr?ckligt h?g kvalitet på blandningen.Den luft som kommer in i f?rbr?nningsrummet, v?rms upp i en speciell v?rmare avgaserna.Sj?lvklart ?r valet av giftiga ?mnen i avgaserna in i motorn beror på koefficienten ?verstiger luften vid f?rbr?nning och temperaturen i inloppet luft i f?rbr?nningskammaren.
Med ?kningen av koefficienten luft?verskottsf?rhållande vid f?rbr?nning minskar koncentrationen av CO, C x H y och NO x. Behandling av den massa av giftiga komponenter som frig?rs vid f?rbr?nning av enhet m?ngd br?nsle som leder till samma slutsats.Det ?r viktigt att notera en mycket liten koncentration av CO, C x H i. koncentrationen av kv?veoxider minskar med ?kande luft?verskottsf?rhållande f?ljd av den betydande effekt f?r att minska temperaturen j?mf?rt med effekterna av att ?ka antalet fria syre i f?rbr?nningsprodukter.Eftersom koefficienten luft?verskottsf?rhållande ?kar effektiviteten i motorn några droppar och sedan rationell v?rdet på koefficienten luft?verskottsf?rhållande vid f?rbr?nning ?r ungef?r 1,5-1,8.
Med ?kningen av lufttemperatur in i f?rbr?nningsrummet, vid en konstant f?rhållandet luft?verskottsf?rhållande i produkter av ofullst?ndig f?rbr?nning (CO och C x H y) minskar och koncentrationen av kv?veoxider ?kar.Effektivitet av motorn också ?kar med ?kande temperatur vid inloppet till f?rbr?nningskammaren.Minska koncentrationen av CO och C x H a på grund av f?rb?ttrade villkor f?r f?rbr?nning i en varm luft.?kade koncentrationer av NO x orsakas av ?kningen av den h?gsta temperatur på f?rbr?nning vid konstant f?rhållandet luft?verskottsf?rhållande. Insugningsluftens temperatur i f?rbr?nningsrummet i motorn når 600-800 ? C.
Det b?r noteras att motorns avgaser har ingen lukt och innehåller inte kimr?k.
Ovanstående material visar att den st?rsta påverkan på utsl?ppen av kv?veoxider har en motor. F?rdelningen kan minskas med exponering f?r villkoren i f?rbr?nningskammaren (maximal minskning i temperatur och syrehalt).F?r att s?nka temperaturen i f?rbr?nningsrummet zon genom att v?lja l?mpliga parametrar i f?rbr?nningskammaren eller anv?nda avgasåterf?ring (som i f?rbr?nningsmotorer).
Att ?ka antalet perepuskaemyh avgassystem mer ?n 33% av antalet inkommande friskluft inte ?r m?jligt, eftersom detta ?kar koncentrationen av CO och NO x-koncentrationen minskar mindre v?sentligt.
F?r att bed?ma nivån på toxicitet i tabellen nedan visar motorn enhet av giftiga ?mnen i motorn, dieselmotor, gasturbin och bensinmotor.

Motortyp

Giftiga beståndsdelar i mg / (bhk c)

NO x

CO

C x H

Motor DVPT 0,1-0,2 0,05-0,2 0,0015-0,009
Gasturbiner (med GENERATIVGENERATOR) 0,7-2,0 2,0-3,6 0,0120-0,072
Diesel 0,4-2,0 0.2-5,0 0,6-12
Bensinmotorer 0,6-2,0 40-100 15-120

Av tabellen framgår det att det ?ven utan att anta s?rskilda åtg?rder, toxicitet motorns avgaser ?r betydligt l?gre toxiciteten hos andra typer av v?rme motorer.

Låg buller och vibrationer. De fr?msta k?llorna till buller i f?rbr?nningsmotorer ?r turbo, f?rbr?nningsprocessen, processerna f?r intag och avgassystem tidpunkten mekanism, vev, vevstakar och st?dmekanismer (på grund av luckor i toothing ibland ?verlappande luckor i lederna och l?s osv.)Buller generation mekanismer i hj?lpmotorerna av interna och externa f?rbr?nningen kan ta samma, andra bullerk?llor i motorn inte ?r tillg?ngliga, så att bullret från motorn ?r igång, mycket mindre ?n f?rbr?nningsmotor. Yttre f?rbr?nning i motorn sker kontinuerligt och inte har en explosiv karakt?r, som vid f?rbr?nning och sl?pper n?stan inte buller genereras.
Dessutom ?r trycket i cylindrarna i motorn varierar v?l n?stan sinusformade lag.Ljudnivån av motorn på i genomsnitt 20-30 dB l?gre ?n dieselmotorn ?r samma effekt.

F?rbrukning av sm?rjoljor. I f?rbr?nningsmotorer drabbats oljan i cylindern, å ena sidan, leder till att f?rbr?nningen av olja, å andra sidan, på grund av sin åldrande kontakt med heta gaser och motordelar.
Den f?reslagna Motoroljetemperaturen praktiskt taget inte kan komma in i arbets hj?rnskålen och dessutom kom inte med några heta gaser eller heta delar, så inte sker antingen utbr?ndhet eller osmoleniya olja.Som en f?ljd av motorn ?r inte l?ngre n?dv?ndigt att regelbundet l?gga olja.I princip motorn kan utveckla hela motoresursa inledningsvis fylld med olja (om tiden inte ?ndrar sina egenskaper under påverkan av milj?n), som rensas bara på n?tande partiklar.F?r tunga och medellång effekt ?r en viktig ekonomisk f?rdel (kostnad av sm?rjolja som ?r 10 gånger h?gre ?n kostnaden f?r br?nsle).F?r låg-motorer som v?sentligt minskar labor tj?nster.
Utsl?pp av olja i motorn arbetsf?rhållandena ?r extremt fr?mmande och mycket skadligt fenomen, liksom att ?ndra egenskaperna f?r gas och d?rmed den faktiska effektiviteten i motorn.D?rf?r, i motorrummet inte sm?rja in kolvringar och sm?rjmedel kr?vs endast att sm?rja drivmekanismen och st?denheterna. Som kolvarnas s?lar i den motor som anv?nds fortl?pande ring fluoroplastic eller kompositmaterial som grundar sig på den senare.

Pålitlig och snabb start av motorn vid låga temperaturer. Den f?reslagna motor med h?gt tryck av gas i det inre hålrum och tillr?ckligt h?g temperatur v?rmaren r?r, l?tt b?rjar vid alla temperaturer milj?n. Hans start ?r helt beroende av pålitlighet, vilket kan ant?nda br?nslet i kammaren f?rbr?nning. T?ndstift, som fusionerades med munstycket i ett enda stort, n?stan garanterar start av motorn under alla milj?m?ssiga parametrar.

Tolerans f?r damm omgivningarna. Eftersom den f?reslagna motor - extern f?rbr?nningsmotor, dammet i luften ladda in i f?rbr?nningskammaren från den omgivande rymden, inte nådde vevhus och cylindrar (i motorns vevhus ventilation kr?vs inte). Som en f?ljd av motorn utan extra slitage av r?rliga delar av drivmekanismen.Dessutom, på grund av det låga hastigheter luft avgift och avgaserna i regenerativ v?rmev?xlare av en f?rbr?nningskammare (v?rmare luft avgift) och dess raspylivayuschem enhet, korrosion av dessa komponenter ?r f?rsumbar.

Hantera kortsiktiga ?verbelastningar. Motoresurs varvtal best?ms av uppkomsten av krypning begr?nsningen av materialet uppgifter om v?rmaren arbetar vid h?g temperatur. Med ett ?kat tryck av gas i det inre hålrum av motorn hastighetsgr?ns krypa ?kar.Men på kort sikt ?verlastprovning samband med ?kat tryck av gas i det inre hålrum, något minska livsl?ngden på motorn, samt uppgifter om v?rmaren temperaturen f?rblir konstant.
I allm?nhet har varje motor kan garanteras att motstå en kortsiktig 50-80% integrerad ?verlastprovning utan betydande minskning hållbarhet.

V?rm i Kylmedlets. Återl.datum tillgång till motorn slutna kretsloppet cirkulerar arbetsmilj?skydd medelh?g v?rme n?stan uteslutande genom kylaren, v?rmen b?r vara m?jligt vid l?gre temperaturer. D?rf?r m?ngden v?rme som anv?nds i kylvattnet i motorn på ca 2 gånger h?gre ?n i f?rbr?nningsmotorer, d?r samma effektiva resultat. D?rf?r ?r storleken på kylaren kylsystem f?r motorer i fordon ?ldre ?n f?rbr?nningsmotorer med samma destination .
I fartygets motorer, den h?r funktionen inte ?r en allvarlig brist.

GRUNDEGENSKAPER Motorer av 1500 cm 3

NAMN INDIKATOR Ed. ?ndra. INDIKATOR
Antal cylindrar

sh t

8

Makt

L. c.

124

Antal varv

B / min

3000

Effektivitet

%

52

Koefficienten om hur kolvs

2,6

Det genomsnittliga trycket i cykeln

av HS / cm 2

32,0

Deplacement Cylinder

med 3 m

1500

Diametern på motorn

med m

21,5

L?ngden på motorn

med m

64,5

Innehållet av CO

g / km

0,05-0,2

Innehållet av C x H

g / cm

0,0015-0,009

Innehållet i NO x

g / km

0,1-0,2

Vikt Motorkategori

Ms

95

Operativsystem organ

Helium

Typ

Sneda Pack

Placering av gasflaskor

Drum

V?rmek?lla

V?rmen batteriet och mnogotoplivnaya f?rbr?nningskammaren

Uppdrag Engine

Bilen och fartygets



Utseende PILOT MODELL MOTOR

GRUNDEGENSKAPER Avvecklingstidpunkten PILOT MODELL MOTOR

NAMN INDIKATOR Ed. ?ndra. INDIKATOR
Antal cylindrar
st.
2
Makt
kW / hk.
3.5/4.7
Antal varv
rpm
1000
Effektivitet
%
61
Koefficienten om hur kolvs
4
Den h?gsta gas trycket i cykeln
atm.
226
Deplacement Cylinder
cm 3
100
Diametern på motorn
mm
89
L?ngden på motorn
mm
453
Innehållet av CO
g / km
0.05-0.2
Innehållet av C x H
g / cm
0.0015-0.009
Innehållet i NO x
g / km
0.1-0.2
Vikt Motorkategori
kg
7
Operativsystem organ
Koldioxid
V?rmek?lla
V?rmen batteriet och mnogotoplivnaya f?rbr?nningskammaren

"Motorn med externa leder v?rme.Patentet nummer 2105156 daterat 23 juni 1995. RF.

"Motorn med externa leder v?rme.Patentnummer 2149275, daterat 31 maj 1999. RF.


Tel/Fax: +7 343 2161291
Mobil: +7 922 2058030
E-post: dvpt@narod.ru




Сайт управляется системой uCoz