MOTOR med f?rbr?nningsmotor
Renlighet motorer f?r land-och
sj?transport har låg ljudnivå, låg toxicitet och f?rmåga att utt?mma
de olika br?nslen.J?mf?rbar med motorns storlek
och vikt. Alla dessa alternativ ger en m?jlighet att utmana
f?rbr?nningsmotor.K?llan av v?rmeenergi kan du anv?nda en
v?rmek?lla: solenergi, biobr?nslen, k?rnkraft, el och så
vidare.
Utmaningen ligger bakom l?sningen ?r att skapa en v?rme-motor med
ut?kad funktionalitet.N?mligen dels
att skapa m?jlighet att driva motorn i v?rmepumpen, som i geng?ld
bromsenergin och f?rvara den i en v?rme ackumulator f?r senare
anv?ndning. F?r det andra, vilket skapar m?jligheten
att starta motorn utan ett påtvingat s?tt, vilket kommer att ?verge
startanordningen enheten och anordningar st?nga av motorn med
kopplingen mekanism av den verkst?llande makten, liksom från motorn
att arbeta på tomgång.Tredje ?r att skapa m?jlighet till rotation
av motoraxeln i någon riktning, vilket kommer att ?verge enheten
f?r?ndringar rotationsriktning.Tillsammans, ett
f?rkastande av en del av transmissionsutrustning kommer att
f?rb?ttra effektiviteten och minska material enheter servas
motorn.
Strukturellt, motorn har fyra stora och fyra
kompressionst?ndning cylinder.Cylindrarna ?r omv?xlande och parallellt
runt axeln av arbetsmilj?n axelhastigheter motorn.Mekanismen f?r
omst?llning av återgående r?relse sker i form av sneda brickor, som
k?r axial-kolvs pumpen.F?rbr?nning sker i
v?rmev?xlarkretsens kammaren.
Att v?rme till arbetarklassen kroppen genom v?rme?verf?ring
r?r.N?r komprimera
arbetsmilj?skydd medellång sker tillbakadragandet av v?rme genom
v?rme?verf?ring slang och kyla arbetar mediet i kylaren
(radiatorer).Antal gas (de kan vara
luft), en fånge i en arbetsgrupp volym motorn kontinuerligt och
avl?gsnas. Arbetsgruppen kroppen ?r under stor press,
storleksordningen 40-200 atm.
Utseendet på motorn:
Motorn ?r ungef?r samma storlek och vikt
som en vanlig bensin-motor.
På grund av den f?reslagna motorn ?r:
H?g KP e. F?rmåga att få en h?g KP byn
och d?rmed en stor ekonomi ?r en viktig del av motorn.
Detta beror på att fullt ut utnyttja differentialtryck
temperaturen och trycket i cykeln.Men f?r
att f?rverkliga dessa m?jligheter måste ?vervinna betydande design
och tekniska problem och svårigheter i valet av material f?r
tillverkning av maskindelar.
Olika
v?rmek?llor. Externa leveranser av v?rme som anv?nds i
motorrummet, tillåta anv?ndning av olika v?rmek?llor, utan någon
v?sentlig f?r?ndring motorn design.N?stan all
f?rbr?nning av fossila br?nslen från fast till gas direkt kan
anv?ndas i motorrummet.
F?r att g?ra detta, f?rse motorn f?rbr?nningskammare med en
regenerativ v?rmev?xlare f?r f?rv?rmning av luften avgift v?rmen i
avgaserna. I st?der med tung trafik som anv?nds i
fordon har stora utsikter till motorn f?r att v?rma
batteriet. F?rdelen med att motorn ?r också
att det kan anv?ndas i en m?ngd olika br?nslen, men ger också en
m?jlighet att till?mpa olika typer av v?rmek?llor.Detta
inneb?r att motorn inte ?r beroende av tillgången på
atmosf?ren.Det kunde lika g?rna arbeta i ett
trångt utrymme, som på ubåtar och på satelliter.
Effekterna
på milj?n (giftighet, buller, vibrationer).Naturligtvis toxicitet motor (i traditionell
bem?rkelse) ?r det m?jligt att tala endast n?r du anv?nder v?rmen
från f?rbr?nning av br?nsle. K?llor av giftiga ?mnen i
produkter f?r f?rbr?nning och avdunstning av det från
Matningssystem.Motorn fungerar på slutna kretslopp, så det
?r inte vevhuset och f?rbr?nningsprodukter h?rr?r från vevhuset inte
avger giftiga ?mnen. Avdunstning till atmosf?ren i motorn ?r mycket
mindre ?n f?r bensin f?rbr?nningsmotorer samt br?nslesystem av
sluten typ.Praktiskt taget den enda
k?llan till giftiga ?mnen - produkter av f?rbr?nning av atmosf?ren
från f?rbr?nningskammaren. De viktigaste giftiga
?mnen i produkter f?r f?rbr?nning av dessa br?nslen ?r kolmonoxid
CO, of?rbr?nda kolv?ten C x H y, NOx,
kv?veoxider, aldehyder, sot, svavel-oxider (med hj?lp av
svavel br?nslen), bly (f?r blyad bensin).
Uppskattning toxiciteten
hos motorn om f?rdelning av kolmonoxid, kolv?ten, kv?veoxider, samt
r?kt?thet. F?rdelningen av tillg?ngliga eller påf?rs lagstadgade
begr?nsningar.Giftiga
produkter av ofullst?ndig f?rbr?nning (CO och C x H
y) ?r en f?ljd av syrebrist under f?rbr?nning (vid små
allm?nna eller lokala priser på ?verskottsmarginalen
luft). Sot i avgaserna
?r den som visas i de fall n?r termisk nedbrytning av kolv?ten
(sprickbildning) vid h?g temperatur och syrebrist.Kameror f?rbr?nningsmotor liknar
f?rbr?nningskammaren av gasturbiner och ångmaskiner.
Processen med att br?nna dem
står stilla.
Under sådana omst?ndigheter kan ge tillr?ckligt h?g kvalitet på
blandningen.Den luft som kommer in i
f?rbr?nningsrummet, v?rms upp i en speciell v?rmare
avgaserna.Sj?lvklart ?r valet av
giftiga ?mnen i avgaserna in i motorn beror på koefficienten
?verstiger luften vid f?rbr?nning och temperaturen i inloppet luft i
f?rbr?nningskammaren. Med ?kningen av koefficienten
luft?verskottsf?rhållande vid f?rbr?nning minskar koncentrationen av
CO, C x H y och NO x.
Behandling av
den massa av giftiga komponenter som frig?rs vid f?rbr?nning av
enhet m?ngd br?nsle som leder till samma slutsats.Det ?r viktigt att
notera en mycket liten koncentration av CO, C x H
i. koncentrationen av kv?veoxider minskar med
?kande luft?verskottsf?rhållande f?ljd av den betydande effekt f?r
att minska temperaturen j?mf?rt med effekterna av att ?ka antalet
fria syre i f?rbr?nningsprodukter.Eftersom koefficienten
luft?verskottsf?rhållande ?kar effektiviteten i motorn några
droppar och sedan rationell v?rdet på koefficienten
luft?verskottsf?rhållande vid f?rbr?nning ?r ungef?r
1,5-1,8. Med ?kningen av
lufttemperatur in i f?rbr?nningsrummet, vid en konstant f?rhållandet
luft?verskottsf?rhållande i produkter av ofullst?ndig f?rbr?nning
(CO och C x H y) minskar och koncentrationen
av kv?veoxider ?kar.Effektivitet av motorn också ?kar med ?kande
temperatur vid inloppet till f?rbr?nningskammaren.Minska
koncentrationen av CO och C x H a på grund av
f?rb?ttrade villkor f?r f?rbr?nning i en varm luft.?kade
koncentrationer av NO x orsakas av ?kningen av den h?gsta
temperatur på f?rbr?nning vid konstant f?rhållandet
luft?verskottsf?rhållande.
Insugningsluftens temperatur i f?rbr?nningsrummet i motorn når
600-800 ? C. Det b?r noteras att motorns avgaser har
ingen lukt och innehåller inte kimr?k. Ovanstående material visar att den st?rsta
påverkan på utsl?ppen av kv?veoxider har en motor. F?rdelningen kan
minskas med exponering f?r villkoren i f?rbr?nningskammaren (maximal
minskning i temperatur och syrehalt).F?r att s?nka
temperaturen i f?rbr?nningsrummet zon genom att v?lja l?mpliga
parametrar i f?rbr?nningskammaren eller anv?nda avgasåterf?ring (som
i f?rbr?nningsmotorer). Att ?ka antalet
perepuskaemyh avgassystem mer ?n 33% av antalet inkommande friskluft
inte ?r m?jligt, eftersom detta ?kar koncentrationen av CO och NO
x-koncentrationen minskar mindre v?sentligt.
F?r att bed?ma nivån på
toxicitet i tabellen nedan visar motorn enhet av giftiga ?mnen i
motorn, dieselmotor, gasturbin och bensinmotor.
Motortyp |
Giftiga beståndsdelar
i mg / (bhk c) |
|
NO x |
CO |
C x H
|
Motor DVPT |
0,1-0,2 |
0,05-0,2 |
0,0015-0,009 |
Gasturbiner (med
GENERATIVGENERATOR) |
0,7-2,0 |
2,0-3,6 |
0,0120-0,072 |
Diesel |
0,4-2,0 |
0.2-5,0 |
0,6-12 |
Bensinmotorer |
0,6-2,0 |
40-100 |
15-120 |
Av
tabellen framgår det att det ?ven utan att anta s?rskilda åtg?rder,
toxicitet motorns avgaser ?r betydligt l?gre toxiciteten hos andra
typer av v?rme motorer.
Låg buller och
vibrationer. De fr?msta k?llorna till buller i
f?rbr?nningsmotorer ?r turbo, f?rbr?nningsprocessen, processerna f?r
intag och avgassystem tidpunkten mekanism, vev, vevstakar och
st?dmekanismer (på grund av luckor i toothing ibland ?verlappande
luckor i lederna och l?s osv.)Buller generation mekanismer i
hj?lpmotorerna av interna och externa f?rbr?nningen kan ta samma,
andra bullerk?llor i motorn inte ?r tillg?ngliga, så att bullret
från motorn ?r igång, mycket mindre ?n f?rbr?nningsmotor.
Yttre f?rbr?nning i motorn sker
kontinuerligt och inte har en explosiv karakt?r, som vid f?rbr?nning
och sl?pper n?stan inte buller genereras.
Dessutom ?r trycket i
cylindrarna i motorn varierar v?l n?stan sinusformade
lag.Ljudnivån av motorn på i genomsnitt 20-30 dB
l?gre ?n dieselmotorn ?r samma effekt.
F?rbrukning av sm?rjoljor. I
f?rbr?nningsmotorer drabbats oljan i cylindern, å ena sidan,
leder till att f?rbr?nningen av olja, å andra sidan, på grund av sin
åldrande kontakt med heta gaser och motordelar.
Den f?reslagna Motoroljetemperaturen
praktiskt taget inte kan komma in i arbets hj?rnskålen och dessutom
kom inte med några heta gaser eller heta delar, så inte sker
antingen utbr?ndhet eller osmoleniya olja.Som en f?ljd av motorn ?r inte l?ngre
n?dv?ndigt att regelbundet l?gga olja.I princip
motorn kan utveckla hela motoresursa inledningsvis fylld med olja
(om tiden inte ?ndrar sina egenskaper under påverkan av milj?n), som
rensas bara på n?tande partiklar.F?r tunga och medellång effekt ?r en viktig
ekonomisk f?rdel (kostnad av sm?rjolja som ?r 10 gånger h?gre ?n
kostnaden f?r br?nsle).F?r låg-motorer som v?sentligt minskar
labor tj?nster. Utsl?pp av olja i motorn
arbetsf?rhållandena ?r extremt fr?mmande och mycket skadligt
fenomen, liksom att ?ndra egenskaperna f?r gas och d?rmed
den faktiska effektiviteten i motorn.D?rf?r, i motorrummet inte sm?rja in
kolvringar och sm?rjmedel kr?vs endast att sm?rja drivmekanismen och
st?denheterna.
Som kolvarnas s?lar i den motor som anv?nds fortl?pande ring
fluoroplastic eller kompositmaterial som grundar sig på den
senare.
Pålitlig och snabb start
av motorn vid låga temperaturer. Den f?reslagna motor med h?gt
tryck av gas i det inre hålrum och tillr?ckligt h?g temperatur
v?rmaren r?r, l?tt b?rjar vid alla temperaturer milj?n. Hans start
?r helt beroende av pålitlighet, vilket kan ant?nda br?nslet i
kammaren f?rbr?nning.
T?ndstift, som fusionerades med munstycket i ett enda stort,
n?stan garanterar start av motorn under alla milj?m?ssiga
parametrar.
Tolerans f?r damm omgivningarna. Eftersom den f?reslagna
motor - extern f?rbr?nningsmotor, dammet i luften ladda in i
f?rbr?nningskammaren från den omgivande rymden, inte nådde vevhus
och cylindrar (i motorns vevhus ventilation kr?vs inte).
Som en f?ljd av motorn utan
extra slitage av r?rliga delar av drivmekanismen.Dessutom, på grund av det låga
hastigheter luft avgift och avgaserna i regenerativ v?rmev?xlare av
en f?rbr?nningskammare (v?rmare luft avgift) och dess
raspylivayuschem enhet, korrosion av dessa komponenter ?r
f?rsumbar.
Hantera kortsiktiga ?verbelastningar. Motoresurs varvtal
best?ms av uppkomsten av krypning begr?nsningen av materialet
uppgifter om v?rmaren arbetar vid h?g temperatur.
Med ett ?kat tryck av gas i det inre hålrum av motorn
hastighetsgr?ns krypa ?kar.Men på kort sikt ?verlastprovning samband
med ?kat tryck av gas i det inre hålrum, något minska livsl?ngden på
motorn, samt uppgifter om v?rmaren temperaturen f?rblir
konstant. I allm?nhet har varje motor kan
garanteras att motstå en kortsiktig 50-80% integrerad
?verlastprovning utan betydande minskning hållbarhet.
V?rm i Kylmedlets. Återl.datum tillgång till motorn
slutna kretsloppet cirkulerar arbetsmilj?skydd medelh?g v?rme n?stan
uteslutande genom kylaren, v?rmen b?r vara m?jligt vid l?gre
temperaturer.
D?rf?r m?ngden v?rme som anv?nds i kylvattnet i motorn på ca 2
gånger h?gre ?n i f?rbr?nningsmotorer, d?r samma effektiva resultat.
D?rf?r ?r storleken på kylaren kylsystem f?r motorer i fordon ?ldre
?n f?rbr?nningsmotorer med samma destination .
I fartygets motorer, den h?r funktionen
inte ?r en allvarlig brist.
GRUNDEGENSKAPER Motorer av 1500
cm 3
NAMN INDIKATOR |
Ed.
?ndra. |
INDIKATOR |
Antal cylindrar |
sh t |
8 |
Makt |
L. c. |
124 |
Antal varv |
B / min |
3000 |
Effektivitet |
% |
52 |
Koefficienten om hur kolvs |
|
2,6 |
Det genomsnittliga trycket i
cykeln |
av HS / cm 2
|
32,0 |
Deplacement Cylinder |
med 3 m
|
1500 |
Diametern på motorn |
med m |
21,5 |
L?ngden på motorn |
med m |
64,5 |
Innehållet av CO |
g / km |
0,05-0,2 |
Innehållet av C
x H |
g / cm |
0,0015-0,009 |
Innehållet i NO
x |
g / km |
0,1-0,2 |
Vikt Motorkategori |
Ms |
95 |
Operativsystem organ |
|
Helium |
Typ |
|
Sneda Pack |
Placering av gasflaskor |
|
Drum |
V?rmek?lla |
|
V?rmen batteriet och mnogotoplivnaya
f?rbr?nningskammaren |
Uppdrag Engine |
|
Bilen och fartygets
|
Utseende PILOT MODELL
MOTOR
GRUNDEGENSKAPER
Avvecklingstidpunkten PILOT MODELL MOTOR
NAMN INDIKATOR
|
Ed.
?ndra. |
INDIKATOR |
Antal cylindrar |
st. |
2 |
Makt |
kW / hk. |
3.5/4.7 |
Antal varv |
rpm |
1000 |
Effektivitet |
% |
61 |
Koefficienten om hur kolvs |
|
4 |
Den h?gsta gas trycket i
cykeln |
atm. |
226 |
Deplacement Cylinder |
cm 3
|
100 |
Diametern på motorn |
mm |
89 |
L?ngden på motorn |
mm |
453 |
Innehållet av CO |
g / km |
0.05-0.2 |
Innehållet av C
x H |
g / cm |
0.0015-0.009 |
Innehållet i NO
x |
g / km |
0.1-0.2 |
Vikt Motorkategori |
kg |
7 |
Operativsystem organ |
|
Koldioxid |
V?rmek?lla |
|
V?rmen batteriet och mnogotoplivnaya
f?rbr?nningskammaren |
"Motorn med
externa leder v?rme.Patentet nummer
2105156 daterat 23 juni 1995. RF.
"Motorn med
externa leder v?rme.Patentnummer
2149275, daterat 31 maj 1999. RF.
|