Motor med Forbrenning
Renhet motorer for land-og
sjøtransport har lav støy, lav giftighet og evnen til å utmatte de
ulike brensel.Sammenlignbare til motoren
størrelse og vekt. Alle disse alternativene gir en mulighet til å
utfordre forbrenningsmotor motor.Kilden til termisk energi du
kan bruke noen varmekilde: solenergi, biodrivstoff, atomenergi,
strøm og så videre.
Utfordringen underliggende løsningen er å opprette en varme
motoren med utvidet funksjonalitet.Nemlig først, skape mulighet for å drive
motoren i varmepumpe som vil returnere oppbremsing energi og lagre
den i et varmelager akkumulator for senere bruk. Andre, skape
mulighet for å starte motoren uten en tvungen måte, som vil forlate
startbilde enheten og enheter slå av motoren med clutch mekanisme
for utøvende, samt fra motoren til å operere i inaktiv
modus.Tredje og skaper mulighet for
rotasjon av motorakselen i alle retninger, som vil forlate enheten
endres i retning av rotasjon.Sammen avvisningen av en
del av overføringen vil forbedre effektiviteten og redusere
materielle enheter betjente motor.
Strukturelt, motoren har fire store og fire
komprimering sylinder.Den sylindere er vekselvis og parallelt
rundt aksen av arbeider akselen motor.Mekanismen for
konvertering av Stempelkompressorer bevegelse er gjort i form av
skrå skiver, som stasjonen aksial-stempelet pumpen.Forbrenning oppstår
i varmen utveksling chamber.
For varme for arbeidsgruppen kroppen gjennom varmeoverføring
rør.Når komprimere
arbeider medium er gjennomført tilbaketrekning av varme gjennom
varmeoverføring rør og kjøling arbeidsområdets medium i kjøligere
(radiatorer).Antall gass (de kan bli
luft), en fange i et volum av motoren, kontinuerlig og irremovable.
Working kroppen er under stort press, rekkefølgen på 40-200
minibank.
Utseendet på motor:
Motoren er omtrent samme størrelse og vekt
som en vanlig bensin motor.
Av funksjoner i de foreslåtte motoren er:
Høy KP e. Mulighet til å få en høy KP
tettsted og følgelig en stor økonomi er en viktig funksjon av
motoren.
Dette skyldes i full bruk av differensial temperaturen og trykket
i syklus.Men for
å realisere disse mulighetene må overvinne betydelige design og
teknologiske problemer og vanskeligheter i valg av materialer til
fremstilling av motor deler.
Ulike
varmekilder. Den eksterne leveranser av varmen som brukes i
motoren, tillater bruk av forskjellige varmekilder, uten noen
betydelig endring motoren design.Nesten alle
fossile brensler fra solid til gass kan direkte brukes i
motoren.
Slik gjør du dette utstyre motoren forbrenning kammer med en
regenererende varmeveksler for forvarming luften lade varmen av
avgasser. I byer med stor trafikk til bruk i
kjøretøyer har store muligheter for at søkemotoren skal varme
batteriet. Fordelen med motor er også på at
den kan brukes i en rekke brensel, men gir også en mulighet til å
anvende ulike typer varmekilder.Dette betyr
at motoren er ikke avhengig av tilgjengeligheten av
atmosfæren.Det kunne like godt arbeid på et
trangt sted, som på ubåter, og på satellitter.
Effekten på
miljøet (toksisitet, støy, vibrasjoner).Åpenbart at toksisiteten av motor (i
konvensjonell forstand), er det mulig å snakke bare når du bruker
varme av forbrenning av drivstoff. Kilder av giftige stoffer er
produkter av forbrenning og fordampning av det fra feed
system.Motoren arbeider på closed-loop, så det er
ikke crankcase og forbrenning produkter som følge av crankcase ikke
frigi giftige stoffer. Fordampning til atmosfæren i motoren er mye
mindre enn for bensin forbrenningsmotor motorer samt drivstoff
system av lukket type.Nesten den eneste kilden
for giftige stoffer - produkter av forbrenning av atmosfæren fra
forbrenning chamber. Hovedformålet giftige
stoffer i produkter av forbrenning av slikt drivstoff er
karbonmonoksid CO, unburned hydrokarboner C x H
y, NO x, nitrogenoksider, aldehyder, sot,
svovel oksider (med svovel brensel), bly (for bly
bensin). Anslå toksisitet av
motoren på tildeling av karbonmonoksid, hydrokarboner,
nitrogenoksider samt gjennomsiktighet. Fordelingen av tilgjengelige
eller pålagte lovbestemte begrensninger.Giftige
produkter av ufullstendig forbrenning (CO og C x H
y) er et resultat av mangel på oksygen under forbrenning
(at små generelle eller lokale utbredelsen av overflødig
luft). Sot i avgasser
vises i de tilfeller da termisk nedbrytning av hydrokarboner
(cracking) ved høye temperaturer og mangel på oksygen.
Kameraer forbrenning motoren ligner på
forbrenning chamber gass turbin og dampmotorer.Ferd med å brenne dem er i
ro.
I slike tilfeller kan gi nok av høy kvalitet blanding.
Luft inn i forbrenning kammer,
er oppvarmet i en spesiell varmeapparatet avgasser.Selvsagt valg av giftige
stoffer i avgasser i motoren avhenger av koeffisient av overflødig
luft ved forbrenning, og temperaturen i innløps luft i forbrenning
chamber.
Med økningen av koeffisient av overflødig luft ved forbrenning
minsker konsentrasjonen av CO, C x H y og NO
x.Behandling av
massen til giftige komponenter utgitt under forbrenning av enheten
mengde drivstoff, fører til samme konklusjon.Det er viktig å merke
en liten konsentrasjon av CO, C x H i.
Konsentrasjonen av NO x avtar med økende overflødig luft
ratio grunn av betydning for å redusere temperaturen i forhold til
virkningen av å øke antallet fritt oksygen i forbrenning
produkter.Fordi koeffisient av
overflødig luft øker effektiviteten av motoren noen dråper, deretter
rasjonelle verdien av koeffisient av overflødig luft ved forbrenning
er om lag 1,5-1,8.
Med økningen av lufttemperatur skrive forbrenning kammer på en
konstant andel av overflødig luft innhold av produkter av
ufullstendig forbrenning (CO og C x H y) er
synkende, og konsentrasjonen av NO x øker.
Effektiviteten til motoren øker også med
økende lufttemperatur ved innløp til forbrenning chamber.
Redusere
konsentrasjonen av CO og C x H en grunn til
bedre betingelser for forbrenning i en varm luft.Økte
konsentrasjoner av NO x skyldes økning i høyeste
temperatur på forbrenning ved en konstant andel av overflødig
luft.
Inlet lufttemperatur i forbrenning kammer i motoren når 600-800 °
C. Det bør bemerkes at motoren avgasser
har ingen lukt og ikke inneholder karbon svart.
Ovennevnte materiale viser at den største
effekten på utslipp av nitrogenoksider har en motor. Tildeling kan
være redusert med eksponering til forholdene i forbrenning kammer
(maksimal reduksjon i temperatur og oksygen
konsentrasjon).Å senke
temperaturen i forbrenning sone ved å velge riktig parametere til
forbrenning kammer eller bruke eksos gass recirculation (som i
forbrenningsmotorer motorer). Økende antall
perepuskaemyh eksos mer enn 33% av antall innkommende frisk luft er
ikke mulig, ettersom dette signifikant øker konsentrasjonen
av CO og NO x konsentrasjonen avtar mindre
betydelig. Å vurdere graden av
toksisitet i tabellen nedenfor viser motoren enhet av giftige
stoffer i motoren, dieselmotor, gass turbin og bensin
motor.
Motor type |
Giftig bestanddeler i
mg / (BHP c) |
|
NO x |
CO |
C x H
i |
Motor DVPT |
0,1-0,2 |
0,05-0,2 |
0,0015-0,009 |
Gassturbiner (med
regenerator) |
0,7-2,0 |
2,0-3,6 |
0,0120-0,072 |
Diesel |
0,4-2,0 |
0.2-5,0 |
0,6-12 |
Bensinmotorer |
0,6-2,0 |
40-100 |
15-120 |
Fra
bordet den følger at selv uten bruk av spesielle tiltak, er
toksisitet av motoren eksos gass er betydelig lavere toksisitet
av andre typer varme motorer.
Lav støy og vibrasjon. De
viktigste kildene til støy i forbrenningsmotorer motorer er turbo,
den forbrenning prosessen, på prosesser knyttet til inntak og eksos
timing mekanismen, sveiv, kobler stenger og støtten mekanismer (på
grunn av tilstedeværelsen av hullene i toothing, noen ganger
overlappende hullene i ledd og bevegelig osv.).Støy generasjon mekanismer i hjelpesystemer
motorer av intern og ekstern forbrenning kan ta samme, andre kilder
til støy i motoren ikke er tilgjengelige, slik at støy fra motoren
er i gang, langt mindre enn forbrenningsmotor motor.
Eksterne forbrenning i motoren skjer
fortløpende og ikke har en eksplosiv karakter, som når brent, og
slipper nesten ingen støy generert. I tillegg trykket i sylindere
av motoren varierer jevnt på nesten sinusformet lov.
Støynivået av motoren på gjennomsnittlig
20-30 dB lavere enn dieselmotor er den samme makten.
Forbruket av smøreolje. I
forbrenningsmotor motorer rammet olje i sylinderen, på den
ene siden fører til brenning av olje, derimot, på grunn av sin
aldrende kontakt med varme gasser og motor deler.
Den foreslåtte motor olje nesten ikke
kan komme inn i jobber hulrom, og dessuten kom ikke med noen varme
gasser eller varme deler, så ikke skjer enten Burnout eller
osmoleniya olje.Som følge av motoren er ikke lenger nødvendig å
jevnlig legge olje.I prinsippet motoren kan utvikle
hele motoresursa utgangspunktet fylt med olje (dersom tiden ikke
endre egenskaper under påvirkning av miljøet) som tømmes bare på
slipende partikler.For tung-og middels makt er en viktig
økonomisk fordel (kostnad av smøreolje er 10 ganger høyere enn
prisen for bensin).For lav effekt motorer som reduserer
labor tjenester. Release av olje i motoren
arbeidsforhold er svært uønskede og ekstremt ødeleggende fenomen som
endrer egenskapene til gass og følgelig effektiv effektivisering av
motoren.Derfor, i motoren er ikke smøre det
stempelet ringer og smøremiddel kreves bare å smøre stasjonen
mekanisme og støtteavdelinger.Som stempelet sel i motoren brukes
kontinuerlig ringen av fluoroplastic eller komposittmaterialer
basert på sistnevnte.
Pålitelig og rask
oppstart av motoren ved lave temperaturer. Den foreslåtte motor
med høyt trykk av gass i indre cavities og tilstrekkelig høy
temperatur varmeapparatet rør, lett starter ved noen temperatur
miljø. Hans oppstart avhenger fullt og helt av pålitelighet, noe
som kan antennes drivstoffet i chamber forbrenning.
Tennplugger, som fusjonerte med munnstykke i йn helhet, nærmest
garanterer oppstart av motor under alle miljøparametere.
Toleranse for støv omegn. Fordi de foreslåtte motor -
ekstern forbrenning motoren, støv i luften lade skrive forbrenning
chamber fra omkringliggende plass, ikke nå crankcase og sylindere (i
motoren crankcase ventilasjon er ikke nødvendig).Som følge av motoren ingen
ekstra slitasje av bevegelige deler av stasjonen
mekanismen.I tillegg, på grunn av lav
hastighet luften kostnad og eksos gass i regenererende varmeveksler
av en forbrenningsmotor chamber (varmeapparatet luften kostnad) og
dets raspylivayuschem enhet, korrosjon av disse komponentene er
ubetydelig.
Håndtere kortsiktige overbelastning. Motoresurs motor
hastighet bestemmes av utbruddet av krype grensen av materialet
detaljene i varmeapparatet opererer ved høy temperatur.
Med økende press av gass i indre cavities av motoren fartsgrensen
krype øker.Likevel kortsiktige overbelastning
assosiert med økt press gass i indre cavities, litt redusere lang av
motoren, samt detaljer om varmeapparat temperaturen holdes
konstant. Generelt, noe motor kan garanteres å
tåle et kortsiktig 50-80% integrert overbelastning uten betydelig
reduksjon i varighet.
Heat i kjøleanlegget medium. Grunn av tilgjengelighet av
motoren closed-loop system circulating arbeidsgruppen medium varme
nesten utelukkende gjennom kjøligere, varmen skal være mulig ved
lavere temperaturer.
Derfor mengden varme tilbrakt i kjølevann i motoren på ca 2
ganger høyere enn i forbrenningsmotorer motorer, der den
samme effektiv ytelse. Derfor størrelsen på radiator kjølesystem av
motorer i biler produsert mer enn forbrenningsmotor motorer av samme
destinasjon . I
skipets motorer, dette er ikke en alvorlig brist.
BASIC Parameters Engines av 1500
cm 3
NAVN PÅ Indikator |
Ed.
endre. |
Indikator |
Antall sylindere |
sh t |
8 |
Makt |
l. c. |
124 |
Antall svinger |
av b / min |
3000 |
Effektivitet |
% |
52 |
Den koeffisient av fremdriften av
stempelet |
|
2,6 |
Gjennomsnittlig gasstrykket i
syklus |
ved HS / cm 2
|
32,0 |
Displacement Sylinder |
med 3 m
|
1500 |
Diameteren av motoren |
med m |
21,5 |
Lengden av motoren |
med m |
64,5 |
Innholdet av CO |
g / km |
0,05-0,2 |
Innholdet av C
x H i |
g / cm |
0,0015-0,009 |
Innholdet av NO
x |
g / km |
0,1-0,2 |
Vekt av motor |
Ms |
95 |
Operative kroppen |
|
Helium |
Type |
|
Slant Pack |
Plassering av sylindere |
|
Drum |
Kilde av varme |
|
Varmen batteri og mnogotoplivnaya til forbrenning
chamber |
Overdragelse Engine |
|
Bil og båt
|
Utseende PILOT MODELL
motor
BASIC parametre for
bosetting PILOT MODELL motor
NAVN PÅ
Indikator |
Ed.
endre. |
Indikator |
Antall sylindere |
PC. |
2 |
Makt |
kW / hk. |
3.5/4.7 |
Antall svinger |
rpm |
1000 |
Effektivitet |
% |
61 |
Den koeffisient av fremdriften av
stempelet |
|
4 |
Den maksimale gasstrykket
i syklus |
minibank. |
226 |
Displacement Sylinder |
cm 3
|
100 |
Diameteren av motoren |
mm |
89 |
Lengden av motoren |
mm |
453 |
Innholdet av CO |
g / km |
0.05-0.2 |
Innholdet av C
x H i |
g / cm |
0.0015-0.009 |
Innholdet av NO
x |
g / km |
0.1-0.2 |
Vekt av motor |
kg |
7 |
Operative kroppen |
|
Karbondioksid |
Kilde av varme |
|
Varmen batteri og mnogotoplivnaya til forbrenning
chamber |
"Motoren med
ekstern leder varme.Patentnummer
2105156 datert 23. juni 1995. RF.
"Motoren med
ekstern leder varme.Patent nummer
2149275, datert 31 mai 1999. RF.
|